Drodzy Goście,
Z wielką radością przyjęliśmy decyzję o ponownym otwarciu obiektów hotelarskich. Cieszymy się ogromnie, że będziemy mogli Was gościć w naszym hotelu i dołożymy wszelkich starań aby zapewnić Państwu bezpieczne warunki pobytu, a personelowi bezpieczeństwo podczas pracy. W związku z pandemią koronawirusa (SARS-CoV-2) wdrożyliśmy szereg procedur i zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju w konsultacji z GIS z dnia 28.04.2020 w hotelu Hotel Senator*** obowiązują następujące zasady:
RECEPCJA
- Przy głównym wejściu do hotelu znajduje się płyn do dezynfekcji rąk i każdy Gość jest proszony o jego zastosowanie bezpośrednio po wejściu,
- Przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden Gość,
- Gość wypełnia kartę meldunkową w wyznaczonym do tego miejscu, z zachowaniem odległości co najmniej 2 metrów od następnego Gościa,
- Systematycznie dezynfekujemy środkami odkażającymi: ladę recepcyjną, pin pady, długopisy i karty pokojowe po każdym Gościu,
- Stanowisko recepcji jest zabezpieczone pleksą, a pracownicy obsługują Gości w jednorazowych rękawiczkach, przyłbicach/maseczkach,
- Zachęcamy do płatności bezgotówkowej,
- Na życzenie Gości w recepcji można zakupić maseczkę jednorazową i rękawiczki,
- Każdy Gość z podejrzeniami chorobowymi będzie poddany pomiarowi temperatury,
POKOJE
- Każdy pokój po opuszczeniu przez Gościa jest wietrzony (na życzenie ozonowany),
- Dezynfekujemy wszystkie powierzchnie dotykowe takie jak: stolik, biurko, klamki, włączniki światła, sterowniki klimatyzacji, piloty, zestaw do parzenia kawy i herbaty, kran, blat, sedes,
- Z pokoju usunęliśmy: asortyment minibaru, dodatkowe poduszki oraz narzutę na łóżko,
- Podczas pobytu pokój będzie sprzątany tylko na życzenie Gościa (dotyczy to również wymiany ręczników i pościeli),
- Regularnie czyścimy filtry w wentylatorach i klimatyzatorach
- Posiadamy system wentylacji z wymiennikami krzyżowymi, gdzie powietrze wchodzące jest zasysane z zewnątrz i nie miesza się,
- W pokoju mogą przebywać tylko osoby zameldowane,
- Pracownicy housekeepingu wyposażeni są w rękawiczki jednorazowe oraz maseczki/przyłbice
RESTAURACJA
- Codziennie wietrzymy i okresowo ozonujemy restaurację,
- Każdy Gość przed wejściem na salę restauracyjną dezynfekuje ręce,
- Śniadania i posiłki serwujemy w restauracji z zachowaniem bezpiecznych odległości stolików przy zachowaniu min 2 m odległości miedzy osobami spożywającymi posiłki (odstęp nie dotyczy osób mieszkających w pokoju),
- Zachęcamy Gości do skorzystania z bezpłatnego room servicu (posiłki serwowane do pokoju),
- Stosujemy jednorazowe karty menu oraz podkładki na stoliki wymieniane po każdym Gościu,
- Sztućce, porcelana i szkło wyparzamy, nie polerujemy,
- Wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz Sanepid-u przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa i higieny,
- Zrezygnowaliśmy z podawania rachunków w etui wielokrotnego użytku,
- Zachęcamy do płatności kartą płatniczą,
- Kelnerzy i kucharze pracują w rękawiczkach i przyłbicach/maseczkach
POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- W holu recepcyjnym, restauracji oraz na każdym piętrze hotelu przy windach znajduje się płyn do dezynfekcji rąk,
- Systematycznie dezynfekujemy: klamki, poręcze, barierki, włączniki światła, windy hotelowe oraz toalety,
- W łazienkach ogólnodostępnych umieszczone są mydła antybakteryjne oraz instrukcje poprawnego mycia dłoni,
- Okresowo dezynfekujemy i ozonujemy pomieszczenia wspólne: sale konferencyjne, kącik zabaw, siłownię itp.
BEZPIECZEŃSTWO OSOBISTE GOŚCI I PRACOWNIKÓW
- Zachęcamy Gości do regularnego mycia rąk mydłem zgodnie z instrukcjami dostępnymi w toaletach,
- Zalecamy Gościom dezynfekcję rąk przed wejściem do hotelu oraz restauracji,
- Prosimy o noszenie maseczek podczas poruszania się w przestrzeniach wspólnych,
- Zachęcamy Gości do utrzymywania bezpiecznych odległości w kontaktach bezpośrednich co najmniej 2 metry,
- Personel przed przystąpieniem do pracy poddawany jest pomiarowi temperatury,
- Zapewniamy obsłudze środki ochrony indywidualnej w tym, maski, przyłbice, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk i powierzchni,
- Zmodyfikowaliśmy procesy i zadania, aby zminimalizować kontakty pomiędzy pracownikami,
- Ograniczamy korzystanie pracowników z przestrzeni wspólnych jak szatnie i pomieszczenia socjalne,
- Wdrożyliśmy szczegółowe procedury bezpieczeństwa dla pracowników w każdym dziale hotelu
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u Gościa hotelowego zakażenia koronawirusem
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, Gość nie powinien zostać wpuszczony na teren obiektu. Pozostanie poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Jeśli Gość mieszka w hotelu pozostanie czasowo odizolowany w dedykowanym pokoju, a dyspozytor medyczny powiadomiony o podejrzeniu zakażenia. Incydent zostanie zgłoszony do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Zostanie ustalona lista pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w częściach obiektu, w których przebywał klient oraz zostaną zastosowane wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego odnoszące się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- W przypadku stwierdzenia zakażenia zostanie wstrzymane przyjmowanie Gości i powiadomiona właściwa miejscowo powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna.
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem u pracownika/obsługi
- Personel hotelu został zapoznany odnośnie wprowadzonego protokołu związanego z wirusem COVID-19 (przekazane zostały najważniejsze wytyczne i obowiązki w tym zakresie).
- Pracownicy i obsługa hotelu zostali poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, zostanie niezwłocznie odsunięty od pracy i odesłany transportem indywidualnym do domu. Wstrzymane zostanie przyjmowanie klientów, powiadomiona właściwa miejscowo powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna.
Pomóżcie nam!
Podzielcie się z nami tym co możemy jeszcze zrobić, abyście czuli się u nas bezpiecznie!